V soboto, 10. aprila 2021, smo skupaj s skavtskimi voditelji na usposabljanju ZDRAV VODITELJ = ZDRAV SKAVT #2 pogledali, zakaj je pomembno kupovati hrano pri lokalnih kmetih.
Naš cilj in namen

Ekipa v sestavi Doris Letina, Klavdija Bastl Enci in Nastja Gregorec so ob pomoči Urše Skube sestavile zanimivo in dinamično delavnico na temo “Pomen kupovanja lokalno pridelane hrane”. Polurno srečanje s skavti se je sicer odvilo pred računalniki, vendar nam je uporaba sodobne tehnologije že nekako zlezla pod kožo.
Naš cilj je bil jasen – prepričati skavtske voditelje, da se splača kupovanje pri kmetu. Ker so bili udeleženci v razponu 18. do 25. let, smo se morali še posebej potruditi, da jim razložimo in približamo kmetovanje in pomen kmetovega dela.
Tehnika in pripomočki
S pomočjo Canve smo oblikovali prezentacijo, ki je vključevala čim manj besedila in čim več slik. Prenesli smo jo v aplikacijo mentimeter, saj smo želeli, da so udeleženci aktivno z nami. Tako so tekom predstavitve s svojimi telefoni odgovarjali na vprašanja, vpisovali odgovore.
Dejstva in podatki
Najprej smo, kot pravi skavti, postavili šotor za tabor, pri čemer nas je zagrabila lakota. Udeležence smo vprašali, kam se odpravijo po sestavine; 11 bi jih odšlo v trgovino, 6 bi pridelali doma in prinesli zraven in le en bi se odpravil na bližnjo kmetijo.

Potem smo predstavili nekaj osnovnih informacij – da imamo skoraj 70.000 kmetijskih gospodarstev. Če preračunamo glede na članstvo Združenja slovenskih katoliških skavtinj in skavtov, kjer je dobrih 6000 članov, pridela 11 kmetij hrano za enega skavta.
Ti kmetje obdelujejo 482 359 ha zemljišč, od tega je 57% pašnikov in travnikov, 37% njiv in 6% trajnih nasadov. Povprečna starost kmeta je 57 let. 20% vseh kmetov je predstavnic (ne več tako) nežnega spola.
Da pa bi jim približali pomen kupovanja pri lokalnem kmetu, smo oblikovali zabavno primerjavo med kupovanjem trajno znižanih čevapčičev neznanega porekla in sicer malo dražjih, vendar slovenskih čevapčičev.
Pri kmetu kupujem, ker..
Odgovori so bili različni in spodbudni:
- podprem kmetovo družino
- podprem njegovo delo, slovensko gospodarstvo, slovenske sorte
- da bo kmetov čim več, ker nam jih primanjkuje. Da bodo mladi hoteli biti kmetje, ker se to “splača”
- podpiram njega in njegovo delo ter nadaljevanje tega dela
- podpiram kakovostno hrano
- podpiram lokalno in domače gospodarstvo
- podpiramo možnost, da kmetija še naprej deluje
- podpiram njegovo delo, eksistenco
- podpiram kmeta (“lokalca”, ki se zelo trudi in tako prejme pošteno plačilo za svoje delo), sebe in svoje bližnje, naravo
- podpiram njegovo delo, vse postopke s katerimi so živila pridobljena, slovensko gospodarstvo, kvaliteto in ne kvantiteto
- podpiram okolje
Zemljevid NAŠA SUPER HRANA
»Naša super hrana« je skupni projekt države ter sektorjev, ki so vstopili v promocijo.
Da bi potrošnik lažje prepoznal slovensko kakovostno hrano, je bila vzpostavljena nova nacionalna shema kakovosti »Izbrana kakovost«, v katero lahko vstopi vsak od osmih sektorjev pridelave in predelave hrane. Do sedaj so v shemo kakovosti pristopili sektorji pridelovalcev in predelovalcev mesa (goveje in perutninsko meso), mleka (mleko in mlečni izdelki) in sadja (sadje ter predelani izdelki iz sadja).
Oblikovali so tudi poseben zemljevid, ker so združeni lokalni pridelovalci. Posebna kategorija je tudi MLADI KMET:
Oranžna ščipalka
Posebnost skavtov je njihova skavtska ruta, na katero si pripenjajo posebne ščipalke. Dodano vrednost naši predstavitvi smo dodali s posebnim izzivom. Vsakemu udeležencu smo poslali oranžno ščipalko z napisom ZSPM Podpiram kmeta, kupujem lokalno in dodali izziv, da naj prepričajo svojega prijatelja in se z njim odpravijo v nakupovanje lokale hrane pri kmetu ter objavijo fotografijo. Ščipalko in izziv morajo predati naprej.
Veselimo se odziva!