ABC o trženju
Kaj manjka vašemu vrhunskemu proizvodu? Dober marketing! In ker znanja o tem ni nikoli dovolj, smo 3. novembra pripravili spletni seminar ABC o trženju.
Čisto naključje je, da smo že ob koncu prvega vala virusa Covid-19 imeli seminar na to temo. Med ljudmi se je takrat pojavil strah, da bo hrane na policah zmanjkalo. Ampak katere hrane? Uvožene! Blagovni pretok se ni ustavil, na policah je še vedno na voljo tuje meso po sramotno nizki ceni, medtem, ko domače govedo ostaja v hlevih ali pa se proda po še nižji ceni. Kako iz krize oditi kot zmagovalec? Kako sam vstopiti na trg in prepričati mestne ljudi, da je domače, slovensko, direktno od kmeta, boljše?
Tokrat smo gostili dva posebna gosta. Prva je gospa, ki obvlada trženje kmetijskih pridelkov, drugi gost pa je kmet z dobro prakso, za katero ste gotovo že slišali.
Ga. Tanja Verhovnik je direktorica oglaševalske agencije Verus d.o.o. Njihova agencija je »krivec« za mnoge uspešne zgodbe v kmetijstvu. Vsi poznamo Ptujski lük, lične in privlačne zloženke za projekt Eko podeželje, Cviček iz vinske kleti Krško in še mnoge druge kmetijske izdelke. Prisluhnite, kaj je našim udeležencem, kaj moramo kmetje vedeti o trženju in kako zgraditi blagovno znamko.
Primer dobre prakse je Marko Cesar, lanski kandidat za inovativnega mladega kmeta. Njegov adut je bila peneča medica. Njegova spletna stran se šibi s številnimi nagradami in priznanji. Pa ne samo to. Kaj ponuja kupcu, kako se mu približa, je mogoča dostava? Kako je do spletne strani prišel Marko, kaj pomeni dober marketing in kako se izplača vlagati v trženje, si lahko ogledate v spodnjem prispevku.
Tekom seminarja se je nabralo nekaj vprašanj, nekatera so prispela pred seminarjem. Verjamem, da smo na katerega izmed njih že odgovorili. Dva vprašanja pa sta bila naslovljena na kmetijsko svetovalno službo, zato smo odgovore poiskali tam.
- Ali smeš tržiti izdelke, če imaš samo KMG MID in ne registrirane dd, sp., d.o.o.?
Tržijo se lahko primarni proizvodi (krompir, paprika, jajca…). Če kmetija ni davčni zavezanec, potem ni potrebna izdaja računa, v nasprotnem primeru pa je. Obstaja sicer nekaj izjem pri prodaji.
- Kako je s postavitvijo hladilnih avtomatov za prodajo izdelkov, obstajajo kakšne omejitve.
Kadar avtomat postavljate na svoji zemlji, ni omejitev. Kadar pa na zemljišču drugega lastnika, pa mora biti obvezno sklenjena pogodba, kjer so razvidna imena kmetov in lastnika zemljišča. Kadar se v avtomatih prodajajo izdelki iz dopolnilne dejavnosti (večina primerov), si mora kmet oz nosilec dopolnilne dejavnosti 1x mesečno na račun naložiti denar iz prodaje iz avtomata. Gre za vodenje evidence prodaje iz prodajnega avtomata, to pa zahtevajo tržni inšpektorji.
Odgovore sta prispevali Darja Jeriček in Bernarda Javornik, svetovalki KGZ Celje, za kar se jima še enkrat iskreno zahvaljujemo.
Zaključek je bil malce bolj humoren:
Kaj je neposredno trženje?
Vidiš lepo punco, stopiš do nje in ji rečeš: “doma imam 50 krav in delam najboljši jogurt daleč naokoli, pa še dostavljam na dom.«
Kaj je oglaševanje?
S prijatelji ste na zabavi in opaziš lepo punco. Prijatelja pošlješ do nje in on ji reče: »Ta fant ima doma 50 krav in dela najboljši jogurt daleč naokoli, pa še dostavlja na dom.
Kaj je telemarketing?
Simpatično dekle prosiš za telefonsko številko. Naslednji dan jo pokličeš in rečeš: “doma imam 50 krav in delam najboljši jogurt daleč naokoli, pa še dostavljam na dom.
Odnosi z javnostjo.
Zagledaš se v lepotico, vstaneš in greš do nje ter ji ponudiš pijačo. Do nje si pravi kavalir. Ponudiš ji celo prevoz domov in ji mimogrede rečeš: “ doma imam 50 krav in delam najboljši jogurt daleč naokoli, pa še dostavljam na dom.«
Na zabavi naletiš na lepo punco, ki te ogovori: “Slišala sem, da imaš doma 50 krav in delaš najboljši jogurt daleč naokoli, pa še dostavljaš na dom.« To je prepoznavnost blagovne znamke.
In vsi si želimo, da bi prišli do te točke prepoznavnosti.
Vabimo vas na nov spletni seminar, ki bo 1. decembra – več informacij na naši FB strani .